brukergenerert innhold førte til 400% økning i mnd omsetning

Hjemmetrening.no engasjerer målgruppen sin og skalerer kampanjer på tvers av kanaler med brukergenerert innhold (UGC). Strategien førte til en 400% økning i omsetning og reduserte kostnaden for videoproduksjons med over 1000%.

7.2x
ROAS
85%
Økt konvertering
239%
Økt trafikk
400%
Økt omsetning

Hva er brukergenerert innhold?

Brukergenerert innhold (UGC, User Generated Content) er innhold som frivillig produseres av forbrukeren. Dette kan være anmeldelser, videoer, bilder, innlegg og mye mer som typisk postes på sosiale medier, Youtube eller forum. 

UGC samles gjerne fra fornøyde kunder eller influencere og filmes av forbrukeren selv. Derfor er innholdet rimeligere å produsere og mer naturlig tilpasset plattformer som sosiale medier.

Hvorfor lage brukergenerert innhold?

Brukergenerert innhold lar deg produsere mer innhold og annonser, oftere og rimeligere. Det gjør at du får testet flere bilder, tekster, videoer, vinkler og hooks. I tillegg vekker innholdet mer tillit, er mer naturlig i sosiale medier og forteller om reelle kunders utfordringer og løsninger. 

Ved å implementere UGC-innhold i markedsføringen og på tvers av nettbutikken økte vi konverteringsraten på Hjemmetrening.no med 85%, oppnå rekordlave kostnader per salg og reduserte kostnaden for videoproduksjon med over 1000%.

Siden vi kan produsere innhold i høyt tempo kan vi teste flere annonser. Ved å stadig lansere nytt innhold skaper vi flere annonser som genererer målbare og profitable resultater. I tillegg viser innholdet frem andre fornøyde kunder og aktive brukere, som øker tilliten til merkevaren og konverteringsraten i nettbutikken.

Denne prosessen gjør at vi kan skalere kampanjer profitabelt.

Hjemmetrening.no produktside med eksempler på social proof og brukergenerert innhold
(Brukeranmeldelser på Hjemmetrening.no produktside)

Hvordan lage en UGC strategi?

Innholdet kan produseres av fornøyde kunder, mikro- eller makro influensere, venner, familie og generelt alle som er komfortabel foran kamera. I en betalt annonsering sammenheng dreier innholdet seg oftest om bilder og videoer, men det kan også være skriver-innlegg og annet innhold produsert av forbrukeren.

Innhold fra fornøyde kunder

Fornøyde kunder er ofte første steget til en vellykket UGC strategi. Hvordan kan du få fornøyde kunder til å produsere innholdet? Spør kunder du er i dialog med, når du mottar en positiv omtale eller når kunder tar kontakt med kundeservice - og henvendelsen løses med en positiv opplevelse.

Du velger selv om du ønsker å tilby en gevinst eller ikke i bytte mot innholdet. Å tilby en rabatt eller annen form for godtgjørelse kan ofte øke antall interessenter, men fokuset burde være å samle genuine og autentiske tilbakemeldinger.

Innhold fra influensere

En annen fremgang er å ta kontakt med mikro eller makro influensere som er en god match med merkevaren din. Her kan du enten lage en affiliate løsning eller betale for influenser markedsføring.

Affiliate markedsføring vil si å lage et samarbeid med innholdsskapere som produserer og distribuerer innhold for deg, i bytte mot en kickback på salgene som stammer via de.

Med influenser markedsføring vil du typisk betale for innholdet up-front. Dersom du også ønsker å kunne bruke innholdet selv, istedenfor å kun ha det distribuert via skaperens kanaler, må du som regel betale større summer for det. En makro influenser strategi kan være svært gunstig, men det er gjerne ikke riktig valg for små og mellomstore bedrifter.

En mikroinfluenser strategi er langt rimeligere og lar deg produsere mer innhold med flere ansikter til en rimeligere kostnad. Dette er personer med mindre følgebase som produserer innhold på sosiale medier.

Innhold via byråer

I tillegg har du byråer som spesialiserer seg på å skape brukergenerert innhold som kan hjelpe deg nå ut til skapere og sette retningslinjene for hvordan innholdet skal produseres.

Hør hva gründeren av Hjemmetrening har å si om sin opplevelse

"Det hadde jeg aldri klart om jeg skulle gjort dette her alene" - Thomas Skjørestad (Gründer av Hjemmetrening.no)"

Ønsker du å ta i bruk brukergenerert innhold i markedsføringen din? Kontakt oss for en uforpliktende strategisamtale, helt gratis.

Hør med oss om Brukergenerert innhold

Er du vår neste suksesshistorie?

"Disse gutta kan det de driver med! Har selv litt erfaring på markedsføring. I møte med SWML har jeg erfart seriøsitet, kreativitet og handlingskraftighet. Disse gutta gir seg ikke for de har oppnådd et resultat kunden er fornøyd med!"

"SWML har vært fantastisk for vår bedrift! Mer engasjement skal du lete lenge etter. De har levert langt utover det vi forventet og vi er intet mindre enn imponert! Vi Anbefaler SWML på det sterkeste!"

"..Fra dag en har servicen vært over all forventning og folket i SWML kan virkelig greiene sine.

Anbefales sterkt om du ønsker en skreddersydd nettside og optimalisering av markedsføring.."

"Kjempe flinke og meget dyktige media-agenter. Vi er godt fornøyd med et profesjonelt resultat. Takk for samarbeidet så langt!"

"...SWML og vår kontaktperson har stor markedskunnskap hva gjelder strategi og markedsføring ... Vi føler at vi er i trygge hender og at vår markedsførings konsulent forstår oss. Våre investeringer i markedsføring er på grunn av dette veldig forutsigbar."

"De leverer hva de lover og vi er strålende fornøyd med disse gutta. Kommer til å benytte de videre fremover også. Gleder oss til alt vi skal få til sammen fremover. TAKK for all hjelp!!"

"Jeg er så glad jeg kom i kontakt med disse meget engasjerte og resultatdrevne gutta 😃👌 Det merkes at de gir det lille ekstra for at vårt firma skal få resultater! De er tilgjengelige og behjelpelige all the way 🤩⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️"

"Profesjonelle og veldig flinke! Disse gutta vet hva de holder på med! Alltid hyggelige og møter deg med et smil! Anbefales😊"

"SWML har vært fantastisk for vår bedrift! Mer engasjement skal du lete lenge etter. De har levert langt utover det vi forventet og vi er intet mindre enn imponert! Vi Anbefaler SWML på det sterkeste!"

"Disse gutta kan det de driver med! Har selv litt erfaring på markedsføring. I møte med SWML har jeg erfart seriøsitet, kreativitet og handlingskraftighet. Disse gutta gir seg ikke for de har oppnådd et resultat kunden er fornøyd med!"

Økende kostnader
Opererer
i blinde
Bortkastet
budsjett
Kjedelige
annonser
Økende
kostnader
Meget
tidkrevende
Stadige endringer
Ikke
skalerbart
Unøyaktige
målinger
Dårlig
avkastning

Ikke la markedsføring gjøre deg SWML

Kontakt oss i stedet. Vi hjelper deg hele veien fra konseptutvikling til lansering.

Start samtalen - send oss en epost
Positiv
ROAS 🎉
Mindre
tidkrevende 🎉
Flere nye
kunder 🎉
Raske
nettsider🎉
Fast lav
pris🎉
Fullstendig
oversikt🎉
Frigjør tid
til annet🎉
Skalerbare
annonser 🎉
Kreative
vinklinger 🎉
Fast lav
pris 🎉